Har du en drøm om at tage din virksomhed til nye højder, og udvide til internationale markeder? Det kan være, at du ønsker at nå ud til kunder fra forskellige lande, og på den måde udvide din indtjening og eksponering? Det er okay at tænke stort! I dette blogindlæg vil vi så vidt muligt hjælpe dig igang med, hvordan du bedst muligt kommer igang med Shopify Markets, så du kan gøre drømmen til virkelighed, og tage din virksomhed til det næste level.
Hvad er Shopify Markets
Allerførst: Shopify Markers er et internationalt værktøj som gør det muligt for dig at skalere din virksomhed internationalt. Det giver nemlig din virksomhed mulighed for at identificere, opsætte, lancere, optimere og administrere internationale markeder. Alt sammen direkte fra kun én shop.
Shopify Markets hjælper kort sagt med at håndtere og udvide dit globale salg. Du kan med Shopify Markets endvidere skræddersy online shoppingoplevelser, der passer til forskellige kundesegmenter. Du kan også oprette markeder i Shopify, der specifikt er rettet mod bestemte lande eller områder. Det samme gør sig gældende for organisering af lande og områder. Her kan du kategorisere lande og områder i segmenter, så udvidelsesprocessen på den måde bliver mere effektiv og enkel.
Yderligere kan du nemt håndtere flere valutaer, skatter, fragt og sprog, så din shop er tilpasset til de lokale markeder, du ønsker at nå ud til.
Så nu er spørgsmålet bare – er du klar til at skalere din virksomhed til de internationale markeder? Så læs med nedenfor!
4 gode fordele ved Shopify Markets
Nedenfor har vi listet 4 af de fordele, vi mener, er de mest overbevisende ved at bruge Shopify Markets, og som kan hjælpe din virksomhed med at opnå større succes.
Flere valutaer
Med Shopify Markets kan du nemt sælge dine produkter i forskellige valutaer, så dine kunder kan handle i deres lokale valuta. Med denne funktion øger du sandsynligheden for, at dine kunder gennemfører det køb de er igang med, da de slipper for besværet med at udregne prisen i den rette valuta.
Skatter og afgifter
Shopify Markets hjælper dig med at beregne og administrere skatter og afgifter for de forskellige lande, du ønsker at sælge til. På den måde sikrer du, at din shop overholder de lokale skatteregler og lovgivning i det pågældende land.
Fragt og levering
Shopify Markets gør det nemt for dig at håndtere fragt og levering til de forskellige lande. Du kan tilbyde dine kunder forskellige leveringsmuligheder og beregne priser baseret på destination og vægt.
Flere sprog
Med Shopify Markets kan du oversætte din shop til forskellige sprog, så du nemt kan kommunikere med dine kunder på deres modersmål. Det skaber en mere personlig og lokal oplevelse for dine kunder, hvilket kan øge salget og konverteringerne i sidste ende.
Sådan kommer du i gang med Shopify Markets
Nu hvor du kender til fordelene ved Shopify Markets, er der ingen grund til at hvile på laurbærrene! Nedenfor hjælper vi dig med at komme ordentligt i gang. Følg vores trin-for-trin guide, og få sat din internationale shop op allerede i dag.
Tilmelding og oprettelse af din Shopify-konto
Først og fremmest skal du have en Shopify-konto. Det er super nemt at oprette en konto. Hop ind på Shopify.dk og klik på “Start en gratis prøveperiode”, og udfyld de nødvendige oplysninger. Nu er du klar til at dykke ned i Shopify Markets.
Aktivering af Shopify Markets
Når din Shopify konto er oprettet, er det tid til at oprette Shopify Markets. Det gør du ved at gå til Shopify-administration, og klikke på “Apps”. Her skal du finde “Shopify Markets” og derefter trykke på “Tilføj App”. Godkend adgangen, og så er du klar til at komme i gang.
Valg af markeder
Nu skal du vælge, hvilke markeder du vil sælge på. I Shopify Markets skal du klikke på “Tilføj marked” og vælge de lande, hvor du ønsker at sælge dine produkter. Tænk stort, men husk at tage hensyn til forsendelse, told og skatter.
Lokalisering af din butik
For at gøre din butik tiltrækkende for kunder fra hele verden er det vigtigt at have den lokaliseret. Det betyder, at du skal oversætte din butik og dine produkter til de sprog, som dine målgrupper taler. Shopify Markets gør det let at oversætte og tilpasse indholdet. Du kan enten oversætte teksterne selv, eller bruge en helt andet tjeneste til dette.
Betalings- og forsendelsesindstillinger
Shopify Markets hjælper dig med at håndtere internationale betalinger og forsendelser. Sørg for at tilføje de relevante betalingsmetoder og valutaer for hvert marked, du ønsker at nå ud til. Indstil også dine forsendelsesindstillinger, så kunderne får den rette information om forsendelsesomkostninger og leveringstid.
Markedsføring og SEO
Det er vigtigt at markedsføre din shop og optimere den for søgemaskiner. Shopify Markets giver dig værktøjer til at optimere din Shops SEO og annoncere på forskellige platforme som Google, Facebook og Instagram. Sørg for at gøre din shop synlig og tiltrækkende for dine målgrupper.
Overvåg og optimer din strategi
Når din shop er live og klar til at modtage ordrer fra hele verden, er det vigtigt at holde øje med dine resultater og justere din strategi efter behov. Shopify Markets giver dig adgang til detaljerede rapporter og analyser, så du kan se, hvilke markeder der fungerer bedst, og hvor der måske er plads til forbedringer. Brug denne indsigt til at optimere din tilstedeværelse og booste din omsætning.
Skab en engagerende kundeoplevelse
Husk, at god kundeservice og en engagerende kundeoplevelse er nøglen til succes, uanset hvilket marked du sælger på. Sørg for at have en klar kommunikationsstrategi og lyt på dine kunder, hvis de henvender sig til dig. Du kan også overveje at tilbyde kundeservice på de sprog, som dine målgrupper taler, for at skabe en mere personlig og imødekommende oplevelse.
Kom i gang med Shopify Markets I dag
Hvis du ønsker hjælp og sparring omkring Shopify, så tag endelig kontakt til os! Vi er eksperter på området, og hjælper hellere end gerne.
God fornøjelse med Shopify Markets!