Nationalmuseet

Kategori
Integrationer
Vores rolle
Backend
Integration
Teknisk sparringspartner

Nationalmuseet er Danmarks største kulturhistoriske museum og huser en omfattende samling af kunst, arkæologi og kulturhistoriske genstande fra hele verden. Museet er beliggende i København og tiltrækker hvert år tusindvis af besøgende. 



Udfordring 

Nationalmuseet havde brug for en effektiv løsning til at integrere deres billetsystem mellem deres regnskabssystem, Navision og deres webshop, Shopify. Pairy, som er en del af Pandi Web, blev bragt ind for at kreere en skræddersyet real-time proxy API integration mellem de to systemer, der automatiserer og effektiviserer museets billetsalg. 

Løsning 

Ved at udvikle en skræddersyet integration med vores integrationsplatform, Pairy, blev det muligt at forbinde Shopify med Nationalmuseets billetsystem i Navision. Det gav Nationalmuseet mulighed for at automatisere processer som bogføring af ordrer, vedligeholdelse af billet- og årskortkataloger, håndtering af betalinger og arkivering af ordrer i Shopify. 

Integrationen indeholder også forespørgsler i realtid såsom billetkapacitet, reservation og booking af  billetter i Navision og generering af stregkoder til solgte billetter. Det vil altså sige, at Nationalmuseets billetsystem kan levere opdaterede oplsyninger om tilgængelige billetter og tidsrum til kunderne, samtidig med at processen for at reservere og købe billetter bliver mere strømlinet og effektiv. Desuden sikrer genereringen af stregkoder en nemmere og hurtigere indgangskontrol for både museets personale og besøgende. 

Integration 

Integrationen indeholder flere funktioner, som er vigtige for, at Nationalmuseets besøgende og især også for, at museets personale opnår en mere effektiv og problemfri arbejdsproces. Den skræddersyede integration mellem Shopify og Navision har derfor følgende funktioner: 

  1. Kontrol af tilgængelighed: Når en kunde ønsker at købe en billet, er det vigtigt at kunne se, hvilke tider der er tilgængelige. Integrationen mellem Shopify og Navision gør det nemt og hurtigt for kunderne at se, hvilke billetter og tidspunkter der er ledige, så de kan vælge det tidspunkt, der passer dem bedst.
    For at dette kan ske, benyttes et API-kald mellem Shopify og Navision, der udveksler og formaterer information om tilgængelige tider, så det præsenteres på en nem og forståelig måde for kunderne.

  2. Reservation af billetter: Efter at have valgt den ønskede tid, kan kunden reservere billetten direkte i Shopify-platformen. Integrationen sørger for, at reservationen registreres i Navision-systemet, hvilket skaber en tæt kobling mellem de to systemer. Det betyder, at der ikke går vigtig information tabt, og at kunderne kan være sikre på, at deres reservation er foretaget korrekt.

  3. Booking af billetter: Som sidste led i integrationen, skal kunden, når de har valgt og reserveret den ønskede billet, selv foretage købet. Integrationen mellem Shopify og Navision håndterer processen fra reservation til den endelige booking. Når kunden bekræfter købet, håndteres betalingen og ordren udlæses fra Shopify. Billetten bookes derefter i Navision, og en stregkode genereres for den solgte billet. Stregkoden tilføjes nu til billetten og bliver sendt til kunden sammen med deres ordrebekræftelse. 

Ved at kombinere disse integrationsfunktioner sikrer Nationalmuseet en effektiv og brugervenlig oplevelse for deres besøgende og optimerer samtidig deres egne arbejdsprocesser. 

Nationalmuseet har altså med integrationen opnået en mere effektiv og brugervenlig billetsalgsproces, der gavner både museets besøgende og personale. Ved at automatisere og strømline processen fra billetkapacitetstjek til reservation og booking, har Nationalmuseet forbedret kundeoplevelsen og samtidig øget effektiviteten af deres interne arbejdsprocesser. Det er med til at gøre det nemmere for kunderne at planlægge deres besøg og for museet at håndtere billetsalg og administration.