Bahne
Bahne er en dansk detailkæde, der tilbyder et bredt udvalg af boligtilbehør, møbler, interiør, køkkenudstyr, belysning, gaveartikler og meget mere. De er kendt for at have et moderne og stilfuldt udvalg, der ofte tilbyder produkter fra kendte designere og brands.
Bahne har siden sin grundlæggelse i 1965 åbnet en lang række butikker i hele Danmark. Udover fysiske butikker har Bahne også en online webshop, hvor man kan købe deres produkter.
Udfordring
Bahne benytter kassesystemet FlexPOS til håndtering af deres gavekort i deres fysiske butikker. Bahne ønskede at gøre det muligt for deres kunder at bruge gavekort både i deres fysiske butikker såvel som på deres webshop. Udfordringen var derfor at skabe en integration mellem FlexPOS og deres Shopify webshop, som kunne håndtere alle aspekter af gavekort-flowet og samtidig sikre korrekt bogføring og at opdateringer forekommer i realtid.
Løsning
Med vores anden virksomhed, Pairy, udviklede vi derfor en enterprise-løsning, der bestod i en skræddersyet integration. Integrationen koordinerer så og sige hele Bahnes gavekortsproces på tværs af deres forskellige systemer.
Integration/teknologi
Pairy, vores integrationsplatform fungerer som det førende system i integrationen og er ansvarlig for at opretholde saldobalancen for over 75.000 gavekort, der hele tiden er i omløb.
Der er dog flere grene i integrationen for Bahne – dette for at levere en optimal og sammenkoblet oplevelse for både kunder og virksomheden. Disse grene inkluderer:
- Oprettelse og synkronisering af gavekort: Når et gavekort købes i en fysisk butik, oprettes og synkroniseres det automatisk med Shopify, så det kan anvendes online. Omvendt, når et gavekort købes online, oprettes og synkroniseres det med FlexPOS, så det kan bruges i fysiske butikker. Dette sikrer, at kunderne kan bruge deres gavekort på tværs af alle Bahnes salgskanaler.
- Saldoopdateringer i realtid: For at undgå dobbeltbrug og sikre nøjagtige saldooplysninger, opdateres gavekortenes saldo i realtid hver gang de bruges i enten fysiske butikker eller online. Pairy fungerer som en kommunikationsbro mellem FlexPOS og Shopify, hvilket garanterer, at begge systemer hele tiden er opdateret med de korrekte oplysninger.
- Automatiseret bogføring og rapportering: Integrationen sørger for at angive korrekte data på tværs af systemerne, så køb og anvendelse af gavekort registreres korrekt og kan bogføres i overensstemmelse med lovgivningen. Det er med til at reducere det administrative arbejde og samtidig minimere risikoen for fejl.
- Rapportering og analyse: Integrationen er sat op til selv at generere automatiske rapporter om gavekorttransaktioner, saldoændringer og indløsningsmønstre. Sidstnævnte refererer til tendenser og adfærd forbundet med, hvordan kunder indløser deres gavekort, rabatkuponer eller loyalitetspoint. Det kan f.eks. være oplysninger om, hvornår kunderne indløser deres kort (f.eks. tidspunkt på dagen, ugedage, eller sæsoner), hvilke produkter eller tjenester de bruger deres kor på, og om de bruger hele beløbet på kortet på én gang eller fordeler det over flere køb.
Rapportering og analyse af dette giver altså Bahne en dybdegående forståelse af, hvordan deres gavekortprogram fungerer, og hvilke aspekter der kan forbedres for at maksimere værdien af programmet.
Alt i alt har Bahne altså opnået en integration, der har skabt en sammenkobling mellem deres fysiske butikker og online webshop. Det har været med til at forbedre kundeoplevelsen, og gjort det nemmere for kunderne at bruge gavekort på tværs af Bahnes salgskanaler.
Den skræddersyede løsning fra Pairy har automatiseret vigtige processer som saldoopdateringer, bogføring og rapportering, hvilket reducerer det administrative arbejde samt risikoen for fejl.
Samtidig tilbyder integrationen indsigtsfulde analyser af kundernes indløsningsmønstre, som giver Bahne mulighed for at optimere og tilpasse deres gavekortprogram og stratego i overensstemmelse med kundernes præferencer og adfærd.