Publiceret

7. maj 2019

Hos Pandi Web skræddersyer vi løbende integrationer mellem systemer for at effektivisere virksomheders workflows. I dette indlæg stiller vi skarpt på en af de integrationer, som vi har udført for nyligt.

Effektivisering af dropshipping

Vi blev kontaktet af Navisco.dk, der ønskede automatisk synkronisering af deres produktkatalog. Navisco sælger via dropshipping og køber således deres produkter hos en leverandør når ordren bliver lagt i shoppen. Ordren sendes så direkte fra leverandøren til kunden. Leverandøren tager et gebyr, men fordelen for shoppen er, at der ikke bindes en masse penge i lager. For at undgå manuel oprettelse af alle produkter ønskede shoppen derfor, at produkter blev synkroniseret automatisk fra leverandøren til shoppen.

Sådan fungerer integrationen

Der er indstillet flere kategorier hos leverandøren, som shoppen forhandler. Når der kommer nye produkter i en af kategorierne bliver disse automatisk synkroniseret til shoppen og lagt som inaktive. Når shopejeren så har kigget produktet igennem aktiverer han det manuelt. Produktdata synkroniseres løbende og opdateres fra leverandør til shop:

Titel
Billede
Vægt
Varianter
Lagertal
Beskrivelse
Kategorier
Priser inklusiv rabatpriser
Kostpris
Leverandørvarenummer

Integrationen genererer samtidig et varenummer til produktet som gør produkterne letgenkendelige for shopejeren.

Synkronisering af ordrer

På sigt vil shopejeren gerne have udvidet integrationen med synkronisering af ordrer fra shop til leverandøren. Dette vil spare shopejeren for den tid, han bruger på at indtaste ordrerne manuelt i dag.

Løbende udvidelse af integration

Vores integrationsplatform er bygget så fleksibelt, at vi kan udvide integrationer løbende, som der opstår nye behov i jeres virksomhed. I ovenstående integration kunne det eksempelvis være ønsket om at udvide til nye dropshipping leverandører eller bogføring af ordrer i regnskabsprogrammet også. Det ville vi kunne bygge på integrationen uden at forstyrre den eksisterende kobling mellem den nuværende leverandør og shoppen.

Ovenstående er et eksempel på, hvordan vi tidligere har udviklet en integration for en kunde. Står du selv med behovet for en smart og fleksibel integration kan du altid kontakte os på info@pandiweb.dk og høre nærmere om mulighederne.

Abonner på vores månedlige nyhedsbrev

Modtag vores nyhedsbrev en gang om måneden for at holde dig
opdateret på digitale trends og nyheder indefra.

Fortsæt din læsning

Skriv til os her